シェードの破れについて! RSSフィード

リスト表示 | ツリー表示
ツリー全部最新の50件

1ippkiookamiippkiookami   教えて下さい!

サンルーフ内側のシェードの破れを直したいのですがご存知の方部品の価格等ご教授願います!

返信2017/02/06 08:18:31

2CESARCESAR   1  Re:教えて下さい!

こんにちは・・・・・

必要なのは、以下のパーツだと思いますが、

SUNROOF TRIM - VOLKSWAGEN (1Q0-871-943-D-88U)

https://www.vwpartsvortex.com/oem-parts/volkswagen-sunroof-trim-1q0871943d88u

但し、以前にVW世田谷に問合せたことがありますが、交換は屋根の部品を全て外さないと出来ないそうで、素人には無理だし、工賃も高額だそうです。

従って、シェードを開けっ放しにして破れを見ないようにする???のが、現実的な対応かと思います。

以下の手順で出来ると、「Eos Club」で書かれていますが、どうなんでしょう?

I just got around to replacing mine the other day. The padding on the back was separating and cracking.I purchased the part from http://www.expressoemparts.com.It is part number: 1Q0-871-943-D-88U, got it for $348.10 with the shipping.It takes less than an hour to replace once you figured out how everything goes together.With the roof closed, remove the headliner starting at the front corners(the corners slide out of a plastic guide the reset of the headliner is slid into a groove), the back portion of the headliner does not need to be removed. Then remove the plastic bracket that holds the headliner to the roof, it is held up by 4 T20 bolts and 1 T30 scew. Once the plastic bracket is out of the way you will see 4 bowden cables spiraling out of a gear box. At this point Lower the roof into Service Position. Then remove the 2 T20 bolts and seperate the bowden cables at the gear box. This allows the sunshade to be removed. Just slide the old one out and slide the new one in. The ends of the bowden cables rest against a plastic tab on the top of the sunshade, so when the sunshade is about halfway in, push the bowden cables back in after those tabs. With the new sunshade all the way in use a long screw driver to push the bowden cables all the way back to the stops. Reattach the bowden cable gearbox, close the roof and put the plastic bracket back in and reattach the headliner.

返信2017/02/06 12:00:31

3ippkiookamiippkiookami   2  Re:Re:教えて下さい!

とても親切に有難う御座いました!参考になりました!!

返信2017/02/06 23:26:02